Elon Musk mówi, że Roadster będzie używał silników rakietowych, aby osiągnąć czas 0-60 w 1,1 sekundy

  • Elon Musk twierdzi, że jego napędzana rakietą Tesla Roadster przejedzie od 0 do 60 mil na godzinę (mph) w 1,1 sekundy.
  • To przyspieszenie jest o całą sekundę szybsze niż w jakimkolwiek istniejącym samochodzie produkcyjnym.
  • Nie jest jasne, w jaki sposób Musk opracuje legalny samochód produkcyjny z napędem rakietowym.

Elon Musk twierdzi, że nowa Tesla Roadster przejedzie od 0 do 60 mil na godzinę (mph) w oszałamiającym czasie 1,1 sekundy.

Ten zdumiewający wynik mógłby zniszczyć istniejące rekordy dla pojazdów produkcyjnych, nawet wśród najwyższego poziomu luksusowych samochodów sportowych. (Nasi przyjaciele z Car and Driver twierdzą, że 2015 Porsche 918 Spyder obecnie szczyci się najszybszym przyspieszeniem od 0 do 60 w 2,1 sekundy, za to, co jest warte).

Jak więc Musk może zyskać tę całą dodatkową sekundę nad konkurencją? Oczywiście wyposaży Roadstera drugiej generacji w pędniki rakietowe SpaceX.

Odwiedzający Petersen Automotive Museum w Los Angeles po raz pierwszy zauważyli oszałamiające przyspieszenie jako część nowej, dwutygodniowej wystawy poświęconej Tesli Roadster. Dzień po otwarciu wystawy zwiedzający tweetowali do Muska z pytaniem, czy to twierdzenie może być prawdziwe.

Ta treść została zaimportowana z Twittera. Możesz być w stanie znaleźć te same treści w innym formacie, lub możesz być w stanie znaleźć więcej informacji, na ich stronie internetowej.

Tak, z opcjonalnym pakietem pędników rakietowych SpaceX. To będzie bezpieczne, ale bardzo intensywne. Prawdopodobnie nie jest to rozsądne dla osób z chorobami - tak samo jak hardkorowa kolejka górska. - Elon Musk (@elonmusk) 20 maja 2021 r.

Musk odpowiedział, że Roadster będzie używać "pakiet opcji pędnik rakietowy SpaceX", aby osiągnąć te prędkości. Pędniki rakietowe są zazwyczaj zarezerwowane dla statków kosmicznych, używane jako urządzenia napędowe do przyspieszania i kontroli wysokości.

Jak można sobie wyobrazić, jazda w tej wersji Roadstera nie będzie dla osób o słabym sercu; w swoim tweecie, Musk powiedział, że będzie to "bardzo intensywne," i "prawdopodobnie nie jest mądry dla osób z chorobą - tak samo jak hardcore roller coaster."

Trzymając się analogii z kolejką górską Muska, porozmawiajmy o rodzajach sił grawitacyjnych (zwanych również siłami g), których doświadczamy podczas jazdy. Według artykułu z 2012 roku opublikowanego przez BBC, większość kolejek górskich wytwarza pomiędzy 4 a 5 G na raz przez mniej niż 1/10 sekundy.

Oznacza to, że przez krótką chwilę twoje ciało czuje się cztery do pięciu razy cięższe niż zwykle, przygniatając cię do siedzenia. Piloci myśliwców są specjalnie szkoleni, aby wytrzymać wyższe siły grawitacyjne do 8 lub 9 G przez dłuższy czas. Jednak takie siły mogą zranić, a nawet zabić normalnego człowieka.

Futurism obliczył, że ten rakietowy Roadster wytworzy siłę 2,5 Gs działającą na kierowcę, więc kolejka górska jest analogiczna. Ale to samo dotyczy ryzyka.

Samochody z napędem rakietowym są powszechne wśród profesjonalistów próbujących bić rekordy prędkości, osiągając czasami ponad 700 mil na godzinę.

Ale te samochody nie są legalne na ulicach; producenci zazwyczaj dławią luksusowe samochody sportowe przy arbitralnie ustalonej prędkości w interesie bezpieczeństwa. Jest to podobne do różnicy między "samochodami akcyjnymi" NASCAR i w pełni niestandardowymi podwoziami i silnikami IndyCars lub F1. Ta zawartość jest importowana z {embed-name}. Możesz być w stanie znaleźć tę samą treść w innym formacie, lub możesz być w stanie znaleźć więcej informacji, na ich stronie internetowej.

Istniejące przepisy motoryzacyjne nie uwzględniają rakietowych dopalaczy. Oznacza to, że każdy hipotetyczny Roadster 2.0 (od zapowiedzi tego samochodu minęły już 4 lata) musi przejść przez zupełnie nowy proces homologacji, który jeszcze nie istnieje.

Jak wygląda regulowanie zupełnie nowego rodzaju pojazdu? Musk sprzedaje swój pakiet rakietowy SpaceX tak, jakby był to kolejny poziom wyposażenia, a nie kompletna reimaginacja tego, czym może być pojazd dopuszczony do ruchu ulicznego. Ale może on wierzyć, że znalazł drogę na skróty.

W 2018 roku Musk po raz pierwszy szczegółowo opisał, jak według niego będzie wyglądał ten plan opcji pędnika rakiety:

Ta zawartość jest importowana z Twittera. Możesz być w stanie znaleźć tę samą treść w innym formacie lub możesz być w stanie znaleźć więcej informacji, na ich stronie internetowej.

Opcjonalny pakiet SpaceX dla nowej Tesli Roadster będzie zawierał ~10 małych silników rakietowych rozmieszczonych płynnie wokół samochodu. Te silniki rakietowe drastycznie poprawią przyspieszenie, prędkość maksymalną, hamowanie i pokonywanie zakrętów. Może nawet pozwolą Tesli latać ...

Następnie potwierdził to ponownie w 2019 roku.

Ta treść została zaimportowana z Twittera. Możesz być w stanie znaleźć te same treści w innym formacie, lub możesz być w stanie znaleźć więcej informacji, na ich stronie internetowej.

Nie jestem. Wykorzysta system SpaceX cold gas thruster z ultra wysokim ciśnieniem powietrza w kompozytowym, owiniętym zbiorniku ciśnieniowym w miejscu 2 tylnych siedzeń.

W tym czasie InsideEVs zrobił matematykę

i stwierdził, że to, co Musk opisał, faktycznie spadłoby oczekiwane przyspieszenie od 0 do 60 z 1,87 sekundy do 1,56 sekundy. Musk musi mieć obliczenia, aby poprzeć jego 1,1-sekundowy rysunek - i będziemy czekać. Ta treść została zaimportowana z Twittera. Możesz być w stanie znaleźć te same treści w innym formacie, lub może być w stanie znaleźć więcej informacji, na ich stronie internetowej.

Nie wydaje mi się, żeby prawo w pełni przewidziało tę sytuację. Więc prawdopodobnie tak przez jakiś czas.

To jest ciekawa zagadka. Jasne, samochody rakietowe zaprojektowane do bicia rekordu prędkości nie są legalne na ulicach, ale jest to spowodowane niezliczoną ilością innych czynników, oprócz pędników rakietowych. Nie mają one odpowiednich zabezpieczeń na początek, a inżynierowie konstruują je tak, by były jak najlżejsze, a nie jak najbezpieczniejsze.

Ale co z samochodem w pełni dopuszczonym do ruchu ulicznego, którego jedyną modyfikacją jest dodanie kilku silników na zimny gaz? Być może nie jest jasne, jak organy regulacyjne podejdą do tego tematu tylko dlatego, że nikt jeszcze tego nie próbował.

Po 4 latach, większość fanów Tesli z chęcią zobaczyłaby każdego Roadstera - rakiety czy nie